Gdje sam?
Naslovnica > Revije > Život > Wellness > Zdravlje
Subota 21. studenog 2009. 23:13h
ŠTETAN UTJECAJ
Viagra nije dobra za spermije
Viagra nije dobra za spermije U eksperimentima na miševima otkriveno je da su mužjaci zbog viagre manje plodni.
 
TEKST
Objavljeno: 25.02.2008 10:09h
Najnoviji članci

Istraživači tvrde da postoje dokazi da viagra škodi spermijima i smanjuje njihovu sposobnost da oplode jajašce.

spermiji
spermiji
Tu novu spoznaju, na temelju dva istraživanja, izrekao je dr. David Glenn, ginekolog s ''Qeen Universety'' iz Belfasta: prvo istraživanje pokazalo je da su ljudski spermiji bili oštećeni nakon izlaganja viagri, a drugo da miševi kojima je davana viagra imaju manju vjerojatnost da oplode ženku. 

Istraživanja su provedena još 2004. godine, a objavljena su prošle godine u časopisu ''Fertility and Sterility''.

U jednom eksperimentu, dr. Glenn i njegovi kolege okupali su uzorak ljudske sperme u slaboj otopini viagre. Količina viagre u otopini otprilike je odgovarala količini koja se nalazi u krvi muškarca nakon što uzme jednu tableticu viagre. Otkrili su da su spermiji zbog viagre bili aktivniji nego spermiji koji nisu bili izloženi navedenom lijeku. 

No, viagra je oštetila i njihove akrosome, dio koji poput kape prekriva spermij, a sadrži kemikalije koje omogućavaju spermiju da prodre u jajnu stanicu. Kada je sperma bila izložena viagri prerano je došlo do akrosomske reakcije, reakcije u kojoj spermij prodire kroz jajnu stanicu, što je zaustavilo oplodnju jajne stanice.

U sličnim eksperimentima na miševima otkriveno je da su mužjaci zbog viagre manje plodni. Sperma izložena viagri davala je 40% manje embrija, otkrio je tim.

Otkad je viagra lansirana na tržište 1998. godine, koristilo ju je oko 20 miliuna muškaraca, od kojih je većina u srednjim godinama ili starija, pa zbog toga i nisu previše zabrinuti na utjecaj koji bi viagra mogla imati na njihovu sposobnost da imaju djecu.

No, viagru uzimaju i mladi muškarci u dvadesetim i tridesetim godinama, kako bi začinili svoj seksualni život.

Dr. Glen, koji je prvi puta upozorio na štetne učinke viagre još 2004. godine, rekao je da bi se mlađi muškarci koji rekreativno uzimaju viagru mogli kasnije u životu izjedati zbog problema s plodnošću.

Vezani članci
OGLASI
Trenutno nema upisanih komentara.


Članke mogu komentirati samo članovi kluba.

Prijavite se ili registrirajte u klub. Registracija je besplatna.


OGLASI
KLUB
NISTE PRIJAVLJENI
PRIJAVA
Br. članova: 10687
Zapamti me na ovom računalu











Copyright © 2006-2009 Javno.com   Sva prava pridržana.